wtorek, 5 lipca 2011

PROGRAMY PARTNERSKIE

Program Partnerski to  współpraca pomiędzy firmami sprzedającymi w Internecie a partnerami czyli osobami, które w zamian za określoną prowizje lub wynagrodzenie promują (najczęściej na swoich stronach ) produkty i usługi  sprzedawców internetowych.


Sprzedawca - sprzedawca internetowy, prowadzący własny program partnerski.
Partner - osoba, która zapisała się do programu partnerskiego sprzedawcy
Klient - osoba sprowadzona przez partnera na stronę sprzedawcy.

Dzięki programom partnerskim na swojej stronie można generować dość pokaźne sumy pieniędzy.
 Przy odrobinie wytrwałości, determinacji a także dobrych pomysłów i zastosowaniu pewnych technik marketingowych i sprzedażowych programy partnerskie mogą stać się głównym  źródłem dochodu.

Są trzy podstawowe rodzaje rozliczeń w programach partnerskich:

Pay-per-sale - prowizja za sprowadzenie klienta, który dokonał zakupu,
Pay-per-lead - prowizja za sprowadzenie klienta, który dokonał innej ‘akcji’ niż zakup (np. wypełnienie formularza lub ankiety),
Pay-per-click - prowizja za sprowadzenie internauty na stronę sprzedawcy poprzez link lub baner.

W zależności od poziomów można je podzielić na:

Jednopoziomowe- będąc partnerem w jednopoziomowym programie partnerskim otrzymasz prowizję za sprzedaż (Pay-per-sale) lub za spowodowanie danej akcje klienta (Pay-per-lead),
Dwupoziomowe - tak jak w programie partnerskim jednopoziomowym z tym że możesz również polecać do programu partnerskiego nowych partnerów i od ich zarobków także otrzymasz określoną prowizję,
Wielopoziomowe - tzw. MLM - podobnie jak w dwupoziomowych programach partnerskich tyle że prowizję otrzymasz od większej liczby poziomów poleconych przez Ciebie partnerów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz